A kávéipar folyamatosan fejlődik (bár a jól bevált italok is népszerűek). Az új trendeket az innováció, a kísérletezés, a vendégek elvásárai és az oktatás befolyásolják. 2018-ra Ausztráliában 20.000 kávézó működik ami közel 140.000 embert foglalkoztat. Néhány főbb vonal, amit érdemes követni, ha lépést szeretnénk tartani az ausztrálokkal:

1. Környezetvédelem
A csapból is ez folyik, hiszen hihetetlenül fontos, hogy megóvjuk bolygónkat. A műanyag zacskók és az elviteles poharak is egyre kisebb népszerűségnek örvendenek. Ausztráliában átlagosan 2,6 milliárd papírpoharat hasznéltak egy mindössze 1 év leforgása alatt. A vásárlók azonban egyre többször kérdezik: Van lebomló szívószálatok? Árultok KeepCupot? Honnan származik az ételetek? Organikus? Ez persze nem jelenti azt, hogy kávézó tulajdonosként az egész kínálatunkat meg kéne változtatnunk, csak azt, hogy érdemes az igényeknek megfelelő alapanyagokat is beszerezni.

2. Hatékonyság
A kávéipar egy gyorsan és folyamatosan fejlődő ágazat, így elég nehéz versenyben maradni. Szem előtt kell tartani a béreket, az alapanyag költségeket és az eladási árakat is ahhoz, hogy nyereségesen üzemelhessen egy kávézó. Sok tulajdonos ezért is részesíti előnyben az többször használatos poharakat és ételtárolókat is – nem kell raktárra és csomagoló anyagra költeniük és az eladott tárolókon is nagyobb hasznuk van, mint a papírpoharakon vagy elviteles dobozokon.

3. Kávé és személyzet
Az elkészített kávé minősége és a személyzet tudása nagyban összefügg. Egy hozzáértő barista nem csúcs minőségű gépekkel de minőségi alapanyaggal csodás kávét tud előállítani, míg egy nem képzett baristának ez akkor sem sikerül, ha minden körülmény ideális. Az ausztrálok ezért egyre nagyobb figyelmet fordítanak a személyzetük továbbképzésére és gépparkuk modernizálására. Persze nem elhanyagolható a használt kávé sem. Fontos, hogy minőségi alapanyagból készüljön és profiljának megfelelően legyen pörkölve.

4. Továbbképzés és toborzás
2018-ban számos ausztrál felmérés témája a vendéglátásbna dolgozók voltak. Az eredmények alapján kimondhatjuk, hogy már sokan nem szeretnének vendéglátásban/ baristaként elhelyezkedni. Ez jórészt az ösztönzés hiányának, részben pedig az előrelépési lehetőség hiányának „köszönhető” de nem elhanyagolható a kiszámíthatatlan munkarend és a hosszú munkaórák és az ebből adódó fizikai és mentális terheltség.

5. Vásárlói elégedettség
A vásárlókat egyre jobban érdekli, milyen kávét isznak és egyre nagyobb igény alakult ki a kifogástalan kiszolgálás iránt. A speciality kávé elterjedésével a vendégeknek több kérdésük van, mint ezelőtt bármikor. Ezért is fontos, hogy képzett baristákat alkalmazzanak a kávézókban.

Mit jelent mindez 2019-re vonatkozóan?
Mindenképpen a színvonal emelkedését a baristák tudásában és a kiszolgálásban. A vendégek már többere vágynak, mint egy jó kávéra: információt követelnek a kávéról, amit fogyasztanak és nem érik be csak a legjobbal. Érdemes megfelelni ezeknek az igényeknek, mert bár néhány vendég hű marad kedvenc kávézójához, sokan nyitottak az új dolgok kipróbálására.

Reméljük, Ti is nyitottak vagytok egy barista tanfolyamra! A Barista Akadémián legközelebb február 11-én indulnak tanfolyamok. Ha lemaradnál, ne aggódj: barista és mixer képzéseink is havi rendszerességgel indulnak. További információt ITT találtok az aktuálisan induló tanfolyamainkról.

Jelentkezés és információ:
info@mojito.hu
06/20-355-8400
(H-P, 10:00-18:00)